fbpx
Oplev

Spil EmilyBlaster fra I morgen og i morgen og i morgen!

To venner, ofte forelskede, men aldrig elskende, bliver hinandens kreative partnere i et univers af fiktive verdener og videospil, hvis succes bringer dem glæde, berømmelse, tragedier, sorg og i sidste ende en slags udødelighed.

I Gabrielle Zevins roman I morgen og i morgen og i morgen skaber den universitetsstuderende Sadie Green spillet EmilyBlaster, hvor lyrikfragmenter fra Emily Dickinsons digte falder ned fra toppen af skærmen, og ved hjælp af en fjerpen, der kører langs bunden af skærmen og skyder blæk, skal spilleren ramme fragmenterne, der tilsammen udgør Dickinsons digte. Når spilleren har gennemført et level ved at skyde flere af Dickinsons vers ned, optjener spilleren point, som kan bruges til at indrette et værelse i Dickinsons hus i Amherst. Romanens amerikanske udgiver, Knopf, har fået lavet en virkelig version af det fiktive spil – så nu har du mulighed for at spille med!

Om inspirationen til spillet fortæller Gabrielle Zevin til LitHub:

EmilyBlaster er et af Sadie Greens tidligste spil og et af de første spil, jeg opfandt til I morgen og i morgen og i morgen. Det er det enkleste spil i bogen, og jeg havde brug for, at det var overbevisende, noget, en klog universitetsstuderende måske kunne lave med begrænsede ressourcer og tid i 1990’erne. Spillet var inspireret af Emily Dickinsons poesi og af edutainmentspil fra 1980’erne som Math Blaster! Jeg kunne godt lide subversiviteten ved at lave et spil, hvor formålet var at skyde poesi, og jeg tænkte, at Emily Dickinsons kompakte versstil og mindeværdige fraseringer ville skabe det perfekte mål.”

Klik her for at spille EmilyBlaster.

Spillet er designet af Dan Vecchitto for Knopf.

Seneste nyt

Nyhedsbrev
Få besked når vi har noget på hjerte
Vores nyhedsbreve sendes i Mailchimp. Ved tilmelding accepterer du, at vi deler dit navn og din e-mail med Mailchimp. Læs Mailchimps privatlivspolitik